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M224 60mm Mortar


Xindet
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Nachricht hinzugefügt von Bodyguard,

Abgelehnt im Ratsmeeting vom 27.06.2021.

Der Mod wird nicht eingefügt, da er vor allem zu einem Weapon-Squad passt, dass wir bei unseren Freitagsmissionen nicht haben. In den Freitagsmissionen reicht der UGL aus.

Empfohlene Beiträge

Wurde der Mod ausreichend getestet ?
Ja
Ein ausreichender Test besteht (je nach Mod Größe) aus ca. einer Stunde Arbeit in der der Mod oberflächlich getestet werden soll, um ein Re­sü­mee über ihn abgeben zu können.
Dazu gehören:
Wie ist die Qualität des Mods (Texturen,Sound,Performance)?
Texturen sind gut alles andere nicht außergewöhnlich
Erfüllt der Mod was er soll?
Ja, die Mod kann unsere Missionen erweitern und neue taktische Vorgehensweisen ermöglichen. Munition ist verhältnismäßig leicht und das Waffensystem ist schnell einsetz- und operierbar.
Ist der Mod noch in einer frühen Version und/oder treten Fehler auf (welche)?

Spoiler
  • Loaded round will dissapear after packing the weapon
    This requires me to write a bit of code, I'll sort it out when I can.
  • Interaction points are not properly placed
    Ammo handling is placed, more or less, at the end of the tube when it is aligned vertically - not much I can change. The interaction point is somewhere mid air (probably at the model starting point) - AFAIK this can be tweaked. Again I'll look into it when I have some time.


Ledich, wenn durch user error die falsche Munition verwendet wird.
Warum würde dem Clan dieser Mod weiterhelfen/zu mehr Spielspaß führen?
-''-
Ist er einem unserer jetzigen Mods ähnlich?
Nein

 

Spoiler

Originally, this mortar has been created by Neddles for his 6x6 ATV mod. All credits for the model, core mechanics and config goes to him.

There's really little choice, if it comes to 60mm mortars in Arma 3, which is sad. None of them have been working with CSW, until now. I've decided to add this functionaliy and release it as a separate mod, so you don't have to use ATV mod, if you don't need it (and Neddles has given permission to repack his work in the past).

This mod leaves the core functionalities of the original mortar intact. You can use ACE CSW version of the mortar (and also pack it back as vanilla backpack after setting it up, if you choose to) or the vanilla version, which in theory doesn't even require ACE (the mod itself is based on CBA, so you need that).

What I've added / changed:

  • Added CSW (launcher slot) variant of the mortar: unpack and load via ACE, pack it back either via ACE or vanilla disassemble (converts to backpack version),
  • Added CSW ammunition (choose this, if you're using CSW variant)
  • Tweaked flare round brightness,
  • Added IR flare round,
  • Changed reload sound.


CSW version has much shorter reload time, since it has to be loaded one round at a time.

Many thanks to baermitumlaut, commy2 and jokoho482 over at ACE mod's Slack for helping me sort out XEH problems.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2472780935

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